Podczas e-mail marketingu bardzo ważne jest upewnienie się, że ludzie chcą otrzymywać Twoje e-maile.
Odepchniesz powtarzające się firmy, jeśli zasypiesz klientów e-mailami, na które się nie zapisali. Poniższy artykuł zawiera kilka świetnych wskazówek, które pomogą Ci w kampanii e-mail marketingowej.Używaj łagodnego języka marketingowego, a nie „Pospiesz się i kupuj! To nie jest zbyt skuteczne podejście. Takie podejście wygląda jak spam i w ten sposób stracisz swoich klientów. Będą wiedzieli, że zależy Ci tylko na sprzedaży usług i produktów, których chcesz mieć z nimi dobre relacje i być uważanym za profesjonalistę. Docenią to i najprawdopodobniej kupią od Ciebie.Bądź wytrwały w swoich wiadomościach e-mail marketingowych. Może zająć nawet dwadzieścia e-maili do jednego potencjalnego klienta, zanim rutynowo przyciągniesz jego uwagę. Spróbuj opowiedzieć dobrą historię poprzez swoje wiadomości. Zaangażuj ich kilkoma wiadomościami i pozwól im rozwinąć się w serii. Dobrym sposobem na to jest prowadzenie konkursów, które trwają kilka tygodni.Pozwól swoim czytelnikom wybrać układ treści. Wszelkie wiadomości zawierające obrazy, grafikę i JavaScript mogą zostać zjedzone przez filtry oprogramowania i nigdy nie będą widoczne dla ludzkich oczu. Wyślij podstawowy tekst lub format tekstu sformatowanego, w tym link do Twojej witryny oraz opcję wersji HTML dla tych, którzy tego chcą.Zbieranie i analizowanie statystyk jest tak samo ważne dla sukcesu kampanii e-mail marketingowej, jak dla witryny biznesowej. Zainwestuj w oprogramowanie, które pozwala śledzić skuteczność każdego e-maila, od tego, jaki procent Twoich e-maili jest faktycznie otwieranych do tego, ile kończy się anulowaniem subskrypcji.Nie wysyłaj zbyt wielu informacji w jednym e-mailu. Klienci będą sfrustrowani i przytłoczeni nadmiarem informacji w jednym e-mailu.
Zamiast tego umieść wystarczającą ilość informacji w serii e-maili i upewnij się, że każdy z nich zawiera kilka akapitów.
To utrzyma ich uwagę.Gdy ktoś zapisze się na Twoją listę e-mail marketingową, potwierdź, że tak naprawdę zamierzał to zrobić. Wdrożenie tej strategii double opt-in znacznie zmniejszy prawdopodobieństwo, że Twój dostawca poczty e-mail będzie otrzymywał skargi dotyczące spamu. Ponadto będziesz mieć pewność, że osoby otrzymujące Twoje e-maile są rzeczywiście zainteresowane tym, co im wysyłasz.Aby zmaksymalizować skuteczność swoich e-maili, wyślij je we wtorek lub środę. Badania pokazują, że w dzisiejszych czasach ludzie są bardziej skłonni pozytywnie reagować na różne formy komunikacji, w tym e-maile. Nie tylko chętniej czytają Twoją wiadomość e-mail, ale także chętniej klikają przyciski lub linki, co oznacza, że masz większe prawdopodobieństwo, że zauważysz wzrost sprzedaży. Wysyłaj e-maile w połowie popołudnia, aby uzyskać optymalne wyniki.Uzyskanie pozwolenia na wysyłanie e-maili nie jest trudne. Możesz korzystać ze zniżek, kuponów, ofert specjalnych, a nawet ulotek rozdawanych na targach, aby zainteresować klientów na tyle, aby otrzymywać wiadomości e-mail. Mogą zarejestrować się na Twojej stronie internetowej między innymi. Będąc przyjaznym i oferując dobrą zachętę do rejestracji, klienci mogą nawet dać Ci dostęp do danych osobowych i swoich osobistych preferencji.Upewnij się, że Twoja kampania e-mailowa pasuje do Twojej marki. Używaj tych samych logo, czcionek, kolorów, a także podobnego stylu wiadomości do tego, co Twoi czytelnicy mogą znaleźć w Twojej witrynie. Pomaga to odbiorcom Twojej wiadomości e-mail czuć się komfortowo z treścią i zwiększa prawdopodobieństwo jej otwarcia.Zasada numer jeden w przypadku e-mail marketingu polega na tym, że możesz wysyłać e-maile tylko do osób, które o nie poprosiły. Inne postępowanie może kosztować nie tylko klientów, ale także reputację. Skorzystaj ze wskazówek podanych w tym artykule, aby upewnić się, że wysyłasz e-maile do właściwych osób.