Marketing mobilny to sprawdzony sposób na dotarcie do ogromnej i potencjalnie niewykorzystanej grupy odbiorców Twoich produktów i usług.
Większość konsumentów regularnie korzysta z urządzeń mobilnych. Przykładami takich urządzeń są smartfony i tablety.Pamiętaj, aby reklamować swoje opcje marketingu mobilnego za pośrednictwem innych kanałów komunikacji, takich jak portale społecznościowe, kampanie prasowe i witryna internetowa. Przy ogromnej liczbie aplikacji mobilnych i trendach dostępnych dla klientów, skierowanie ich do Twoich opcji mobilnych może być różnicą między zarejestrowaniem się, a nie wiedząc, że jest to opcja.Oferuj specjalne rabaty lub wartość dla klientów marketingu mobilnego. Ponieważ mobilni obserwatorzy zwykle wymagają od klientów, aby zdecydowali się na otrzymywanie informacji, warto się zarejestrować. Oferując większe rabaty lub lepsze oferty niż te dostępne w Twojej witrynie internetowej lub w marketingu drukowanym, możesz zwiększyć liczbę klientów zarejestrowanych w Twoim programie mobilnym.Znaj swoje godziny. Nie chcesz wysyłać wiadomości do klientów, gdy śpią lub jedzą kolację. Staraj się nie przeszkadzać im w święta lub w niedziele, chyba że jest to ważne. Twój klient nie zawsze chce mieć do czynienia z Twoimi tekstami, więc upewnij się, że piszesz tylko w dobrych porach.Zatrudnij konsultanta. Nie wszyscy są technologicznie obeznani, więc jeśli nie masz takich skłonności, najlepiej zatrudnić kogoś, kto wykona za ciebie brudną robotę. Powinieneś dokładnie przyjrzeć się pochodzeniu tej osoby, aby upewnić się, że jest szanowana i profesjonalna, zwłaszcza jeśli będzie stałym członkiem twojego zespołu.Poznaj przepisy dotyczące marketingu mobilnego. Mobilne kampanie marketingowe są ściśle regulowane, podobnie jak wszystko, co ma związek z telefonami komórkowymi. Sprawdź swoje lokalne i federalne wytyczne i upewnij się, że dobrze się do nich trzymasz. Jeśli tego nie zrobisz, możesz spotkać się z karami, które wahają się od grzywny po karę więzienia.W przypadku marketingu za pośrednictwem e-maili lub sms-ów postaraj się zawrzeć w wiadomości imię i nazwisko odbiorcy. To osobiste podejście sprawia, że klienci czują się ważni, a nie tylko numer klienta.
Odnoszące sukcesy firmy pomagają każdemu ze swoich klientów czuć się indywidualnie ważnym, ponieważ są ważne dla rozwoju i sukcesu firmy.Podczas marketingu mobilnego pamiętaj, że nie każde urządzenie mobilne jest takie samo, a zatem tworzone treści muszą odpowiadać ogólnej dziedzinie, a nie nic jawnie konkretnego.
Na przykład: Niektórzy ludzie mają wolniejsze połączenia niż inni, podczas gdy inni mają mniejsze rozmiary ekranu. Ogółuj, a nie konkretnie.Twoja kampania marketingu mobilnego nigdy nie powinna zastępować istniejącej kampanii; powinna go po prostu uzupełniać. Powinieneś korzystać z marketingu mobilnego, aby utrzymać obecnych klientów i/lub zaspokoić potrzeby użytkowników mobilnych w swojej niszy rynkowej. Upewnij się tylko, że pozostałe kampanie są aktywne.Jeśli chcesz stworzyć aplikację mobilną dla swojej firmy, upewnij się, że robi ona coś przydatnego, co sprawi, że klienci będą chcieli z niej korzystać wielokrotnie. Jeśli aplikacja, którą opracowałeś dla swojej firmy, nie jest odpowiednia lub wygodna, przyciągnie to tylko negatywną uwagę do Twojej firmy.Najszybciej rozwijającą się kategorią z przeglądarkami mobilnymi i aplikacjami mobilnymi są serwisy społecznościowe. Tak więc biznes musi zaakceptować sieci społecznościowe i iść tam, gdzie są ludzie. Sukces marketingu mobilnego będzie zależał od obecności Twojej firmy w serwisach społecznościowych i prawidłowego wykorzystania jej do rozwoju firmy.Ponieważ coraz więcej osób kupuje urządzenia mobilne, pojawi się ogromna szansa na marketing mobilny. W niedalekiej przyszłości prawie każdy będzie miał smartfona. Marketing mobilny stanie się bardzo skutecznym sposobem dotarcia do nich. Korzystając z technik przedstawionych w tym artykule, będziesz w stanie skutecznie dotrzeć ze swoim przekazem do ludzi. Miłego marketingu!