Jest to stosunkowo nowa koncepcja, a oznacza proces pisania tekstów i artykułów w celu promocji produktów, usług czy biznesu.

Kiedyś copywriting był uważany za pisanie tekstów wyłącznie w celu reklamowania towarów i usług, a teraz oznacza pisanie dowolnych tekstów publikowanych w przestrzeniach internetowych. Taki tekst powinien być jasny, zwięzły, tematyczny i jednoznaczny, wszystkie słowa muszą być łatwe do zapamiętania. Treść powinna zainteresować użytkownika lub konsumenta, spowodować chęć skorzystania z twoich usług lub towarów. Jest wiele rodzajów copywritingu. Profesjonalny artykuł jest napisany na określony temat z określonymi słowami kluczowymi, które są obowiązkowe. To metoda optymalizacji SEO pod kątem wyszukiwarek, dzięki której tekst jest edytowany, aby był dostępny dla każdego użytkownika. Copywriting obrazów jest bardzo trudny i stanowi wyzwanie dla autorów tekstów. Każdy niuans jest ważny, powinieneś pomyśleć o tekście, aby przekazać widok użytkownikom, nie niszcząc wizerunku firmy. Musisz negocjować z klientem, współpracować z marketerami i menedżerami, musisz szczegółowo przestudiować samą firmę. Taki rodzaj copywritingu jest dobrze płatny. PR-copywriting to reklama, której celem jest promocja określonego produktu lub usługi. Musisz wyraźnie przeprowadzić analizę dla wielu obszarów, pomyśleć o przyszłej strategii, aby przekonać kupujących do zakupu tego produktu lub skorzystania z usługi.

W takim przypadku tekst nie powinien mieć ogromnego zakresu.

Jeśli jesteś copywriterem, aby wydajność była dla Ciebie jeszcze większa, możesz stworzyć własnego bloga. Wskazane jest pisanie tekstów na zlecenie na bliskie i interesujące tematy, w których jesteś profesjonalistą. Aby więc poradzić sobie z copywritingiem, nie trzeba mieć specjalnych umiejętności, raczej mieć dobre słownictwo, umiejętnie operować słowem i być gotowym na żmudną pracę. Bardzo ważna jest również inteligencja i szybkie uczenie się nowych rzeczy.