Dystrybutory paliwa to interesujące technologie. Zaczynasz pompować olej do pojazdu, pompa wie, kiedy się wyłączyć, aby uniknąć przepełnienia zbiornika i spowodowania przelania się benzyny.

Dozowniki paliwa składają się z dwóch różnych elementów. Jedna część składa się z elektroniki. Ten komponent kontroluje wyświetlacze, odczytuje z czujników w celu wyświetlenia objętości paliwa i ciśnienia. Drugi element to układ mechaniczny składający się z pompy i zaworów oraz silnika elektrycznego kontrolującego paliwo. Najpopularniejszy typ dystrybutora paliwa działa przy użyciu nierównego ciśnienia w celu wytworzenia ssania. Niższe ciśnienie w zbiorniku paliwa powoduje, że paliwo przepycha rurę do dyszy. Jest to zaskakująco prosty sposób na przesuwanie paliwa, ale jest niezwykle wydajny. Jest to podstawowy mechanizm systemów dozowania paliwa. Pompy paliwowe wykorzystują zawór przepływu do pomiaru ilości dozowanego paliwa i regulacji przepływu. Działa jak membrana, która jest ściśnięta, aby dostarczyć czujnikom informacji o tym, ile paliwa przepłynęło. Informacje są następnie podawane do wyświetlaczy, abyś mógł zobaczyć, ile litrów oleju wlałeś do samochodu w czasie rzeczywistym. Gdy klient usunie uchwyt pompy z miejsca na boku dozownika, działanie to aktywuje przełącznik, który rozpoczyna pracę dozownika. W niektórych przypadkach przełącznik jest sprężynowy i aktywuje się automatycznie; w innych klient musi ręcznie podnieść małą dźwignię, aby rozpocząć proces. W tym momencie klient po prostu wkłada dyszę do zbiornika gazu w samochodzie i pociąga dźwignię.

Zatrzymanie przepływu gazu jest równie proste, ponieważ klient musi jedynie zwolnić dźwignię, aby odciąć strumień paliwa. Funkcja automatycznego odcinania pompy paliwa to genialne urządzenie, które zapobiega przepełnieniu zbiornika. Każda pompa do oleju przepracowanego zastosowała rurkę czujnikową, która jest podłączona do wartości mechanicznej. Kiedy paliwo dotrze do wejścia rurki czujnikowej, zmiana ciśnienia powoduje zamknięcie zaworu, co zatrzymuje dopływ paliwa do pojazdu. Wraz ze wzrostem poziomu gazu w zbiorniku odległość między dyszą dystrybutora a paliwem maleje. Mała rurka biegnie wzdłuż dyszy gazowej. Kiedy końcówka zostanie zanurzona w wznoszącym się paliwie, odcina ciśnienie powietrza, które utrzymuje otwarty uchwyt dyszy i zamyka przepływ gazu.